MASHHAD SPORT
تربیت بدنی جزءلاینفک تربیت عمومی است که جسم راوسیله قرارمی دهدتاروح به تعالی برسد

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 43864
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

گریپ فروت برای تناسب

هرروز نصف لیوان آب گریپ ‌فروت را با نصف لیوان آب پرتقال مخلوط كرده و بنوشید. این كار به افزایش متابولیسم بدنتان كمك می‌كند.افزایش سوخت‌وساز بدن با فعالیت‌های بدنی و ورزش مهم‌ترین شیوه درمان چاقی و اضافه وزن است.

هویج و کرفس برای پوست

هویج و کرفس را پس از شستشو با آب هویج گیری آب گرفته، بهتر است یک در میان، یک روز آب هویج و یک روز آب کرفس را به اندازه ی یک لیوان میل کنید .آب کرفس علاوه بر شاداب کردن پوست شما در چربی سوزی و لاغری نیز موثر است.

زیره
زیره در پیشگیری از بروز اسپاسم روده بخصوص در بیماران با روده تحریک پذیر IBS و چاقی موثر است.

این گیاه قویترین ضد نفخ گیاهی است؛همچنین از اسپاسم عضلات صاف روده می‌کاهد و اثرات ضد میکربی متوسط دارد.زیره سبز باعث کاهش قند خون شده لذا در مصرف توام با داروهای کاهنده قند‌خون باید احتیاط شود.

مصرف بیش از اندازه آن در رژیم‌های لاغری برای سلامتی مضر است و برای تعدیل عوارض و افزایش اثر این گیاه در رژیم‌های لاغری بهتر است همراه با لیموترش مصرف گردد.

گفتنی است زیره گیاهی 3 ساله با ریشه دوکی شکل و ساقه ای منشعب است و در شمال و مرکز اروپا،عراق،ایران،افغانستا ن،روسیه و قفقاز و در ایران در استانهای گیلان،آذربایجان،همدان،کرم ان و قزوین کشت می شود.


زیتون:


زیتون‌ به علت داشتن خواص ضد پیری از ایجاد چین و چروک‌ها در پوست پیشگیری می‌کند. این ماده غذایی را می‌توانید به طور مستقیم بر روی پوست و یا به صورت خوراکی مصرف کنید.


زنجبیل و درمان چاقی

زنجبیل را به سبد غذایی‌تان اضافه كنیددرمانگران هندی بر این باورند كه گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی، دست‌كم ۳بار، تاثیر زیادیدر كاهش وزن و افزایش میزان سوخت‌وساز بدن دارد. این گیاه دارویی از آن نظر كه متابولیسم بدنرا بالا می‌برد، در گروه موفق‌ترین چربی‌سوزها و كالری‌سوزهای طبیعی به حسابمی‌آید كه می‌تواند روند لاغری را در افراد علاقه‌مند به كاهش وزن تسریع كند. درمانگران هندی بر این باورند، خوردن سالاد حاوی زنجبیل یاماستی كه زنجبیل تازه در آن رنده‌شده می‌تواند میزان اشتهای افراد را پیش از خوردن ناهار و شام كاهش دهد و به این ترتیب به كاهش وزن منجر شود.
 

 


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, توسط حسین سلطانی

چند راز لاغری و کاهش وزنبرای کنترل و کاهش وزن چند نکته و پیشنهاد از کتاب ۱۰۰ راز لاغری دکتر اُز برایتان ارائه کردیم.
۱-مواد غذایی حاوی روغن و آزاد و گردو کمک می کنند تا هم طعم خوبی را تجربه کنید و هم مدت زمان بیشتری سیر بمانید.
۲-از مغزها غافل نشوید.همیشه روزانه یک مشت آجیل بدون نمک مصرف کنید تا سیر بمانید.اگر آنها را در آب خیس کنید،طعم و بافتی متفاوت پیدا می کنند.

۳-استرس مزمن را با روش های مختلف تن آرامی کاهش دهید.با این روش ،اشتهای کاذب خود را از بین می بریدو دچار پرخوری عصبی نمی شوید.

۴-احتمالا شما هم بیشتر غذاهای خود را با روش سرخ کردن حاضر می کنید؛ در حالیکه روش های طبخ سالم تری هم وجود دارند که شامل کباب کردن،بخارپز کردن ،پختن و جوشاندن هستند.

۵-گرسنگی را با تشنگی اشتباه نگیرید.وقتی احساس گرسنگی کردید،یک لیوان آب بنوشید تا اگر دچار اشتهای کاذب شده اید،این مشکل رفع شود.

۶-وقتی در رستوران غذا میخورید،چند دقیقه قبل از غذای اصلی و انتخاب آن ،دسر سالم سبزیجات یا اسنک سالاد بخورید تا اشتهایتان کم شود و غذای اصلی کمتری سفارش دهید.

۷-وعده ی ناهار را با کمی فلفل قرمز بخورید.خوردن فلفل قرمز تند همراه غذا در ساعات اولیه روز باعث می شود در ادامه روز اشتهای کمتری داشته باشید.

۸-سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و حین صرف غذا با افراد خانواده آرام صحبت کنید تا بدن در فرصت کافی،دستور سیر شدن را به مغز صادر کند.

۹-مصرف ماهی آزاد یکی از عادت های سالم غذایی است.اگر به نظرتان طبخ ماهی کار دشواری است،می توانید از نوع کنسروی و سالم استفاده کنید.

۱۰-با مصرف فلفل تند یا چای سبز طی روز به بهبود وضعیت متابولیسم بدن تان کمک کنید.

۱۱-به اندازه کافی بخوابید .کم خوابی یا پر خوابی عاملی برای به هم خوردن تعادل و میزان هورمون های هوشیار کننده ی مغز برای احساس سیری یا گرسنگی بدن انجم دهید.

۱۲-وقتی احساس کردید اشتهای تان زیاد شده است ،با مصرف کمی نوشیدنی بدون کافئین کمک بزرگی به خود می کنید تا کالری کمتری وارد بدنتان شود.

۱۳-استفاده از سس سیب بسیار موثر و خوب است.

۱۴-از هر فرصتی برای داشتن تحرک به هر شکلی ،حتی در محدوده ی کوچک استفاده کنید.تحقیقات نشان می دهد افرادی که فعالیت و تحرک فیزیکی بیشتری دارند ،لاغرترند.

۱۵-برای دسر سالم تر می توانید،موز یا هندوانه ،خربزه و سایر میوه های صیفی مشابه را همراه با کمی دارچین مصرف کنید.

۱۶-هرگز هنگام تماشای تلویزیون،فیلم دیدن یا در سینما و کنسرت چیزی نخورید.با این کار تنها مقداری کالری اضافه را وارد بدن تان خواهید کرد.

۱۷-به جای مایونز و سایر سس های چرب،از ماست یا سس های خانگی کم چرب استفاده کنید.

۱۸-هیچ نوشیدنی ای در جهان جایگزین آب نخواهد شد.با تغییر نوشیدنی هایی که همراه غذای تان میل می کنید به آب ،مقداری قابل توجهی وزن کم می کنید.

۱۹-مصرف سویا را از یاد نبرید.

۲۰-افرادی که صبحانه می خورند،در برنامه های کاهش و کنترل وزن خود موفق ترند.

۲۱-به جای کره و خامه سراغ کره بادام زمینی بروید.

۲۲-اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی آزاد باعث می شوند بدن کالری بیشتری بسوزاند؛به خصوص اگر طی روز ورزش هم بکنید


نوشته شده در تاريخ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, توسط حسین سلطانی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک